Dátum: 2024 február 22. (csütörtök) | Gerzson

hírek

Ezen a hétvégén rendezik meg az Olimpiai Reménységek Versenyét

Közel harminc ország részvételével rendezik meg ezen a hétvégén (szeptember 12-13-14) a szlovákiai Pöstyénben az Olimpiai Reménységek Versenyét, amelyre nagyon erős összetételű magyar csapat utazik, hiszen az idei szegedi világbajnokságon, a franciaországi Európa-bajnokságon és a nanjingi ifjúsági olimpián is induló kajakosok és kenusok ragadnak lapátot.

Világversenyt félvállról venni? Ez a magyar kajakosok és kenusok részéről egyáltalán nem szokás, így a pénteken kezdődő pöstyéni Olimpiai Reménységek Versenyén is igen erős csapattal száll harcba válogatottunk.

„Hetven százalékban a korosztály első vonalával szerepelünk, így érmekben, győzelmekben reménykedem – mondta Hüttner Csaba utánpótlás vezetőedző. - Csapatunkban jelen lesz a franciaországi Európa-bajnokságon szereplő csapat nagy része, köztük a négyesben aranyérmes Racskó Fruzsina, indulnak a szegedi világbajnokságon eredményesen szereplő versenyzők is, így Sólyom Dóra, Piller Szabina, és rajthoz áll a nanjingi Ifjúsági Olimpián ezüstérmet nyerő Homonnai Luca, valamint Koleszár Zoltán is. Az Olimpiai Reménységek Versenye az évek során egyre erősebb mezőnyt vonultat fel, az idén is rajthoz állnak Európa legjobb nemzetei, de jönnek kajakosok és kenusok a tengerentúlról is, így ausztrál, amerikai, sőt tunéziai nevezés is érkezett.”

A versenyen egy nemzetből számonként két egység állhat rajthoz, vagyis a rendszer olyan, mint a felnőtt világkupáké.

Klubunkat hét sportoló képviseli Szlovákiában: Piller Szabina, Kolozsvári Anna, Piller Kristóf, Györgyjakab Máté, Széchenyi Kristóf, Nagymihály Levente és Kosznovszki Gergely.

Az első, pénteki napon négy számban voltunk érdekeltek.

Kolozsvári Anna kezdte a versenyzést, aki a 15 évesek női K1 1000 méterén szállt vízre és a futamában a második helyen végzett, így az elődöntő futamában is részt kellett venni (csak az első helyezett jutott automatikusan a döntőbe – szerk.). Itt megnyerte a futamot, így sikerült a döntőbe jutás, ahol sajnos csak a hetedik helyen végzett.

Második versenyzőnk Györgyjakab Máté volt, aki először a 17 évesek férfi K1 1000 méterén indult ma és az első helyen végzett a futamában, így neki már csak a döntőben kellett újra hajóba szállni ezen a távon. Itt Kopasz Bálint mögött a második helyen végzett.

(Györgyjakab Máté döntője)

Györgyjakab Máté:Úgy érzem, hogy a tavalyihoz képest kicsit gyengébb a mostani mezőny, de már elvárásainkon felül teljesítettünk. Egyesben még össze kell raknom a „pályát” a jövői évi vb-re, de párosban nagyon jól mentünk. A felkészülésünk alatt több maratoni távot is eveztünk, így azt tudom mondani, hogy tudunk még ennél jobbat is menni.

A körülmények adottak, a pálya a sodrás miatt kicsit gyorsabb, mint amit megszoktunk. Nagyon vékonyak a boják, emiatt nehéz követni őket és bár sűrűn vannak, kilenc méter helyet csak kb. hat méter egy pálya keresztbe.

A délelőtti eső kicsit megnehezítette a dolgunkat, de délutánra jobb időt nem is kaphattunk volna, szélcsend, közepes hőmérséklet, eső nélkül. A hangulat kitűnő és a nagy létszámú induló miatt a magyarok magabiztosan vezetik az éremtáblázatot.

Következett a 15-16 évesek férfi C2 1000 méteres versenye, ahol Nagymihály Levente és Kosznovszki Gergely miatt voltunk érdekeltek. Duónk megnyerte a futamát, így nekik is csak a döntőre kellett koncentrálniuk. A fináléban egy nagyon izgalmas befutót követően a harmadik helyen végeztek (első a Krasznai Péter-Tóth János páros lett).

(Nagymihály Levente és Kosznovszki Gergely döntője)

Az utolsó érdekeltségünk a 17 éves férfi K2 1000 métere volt, ahol Györgyjakab Máté és Piller Kristóf szállt vízre. Versenyzőink is megnyerték a futamukat, így ők is egyből a döntőbe jutottak. A fináléban két másodperccel megelőzve a Kopasz Bálint-Selyem Róbert duó hajóját megnyerték a döntőt.

(Györgyjakab Máté és Piller Kristóf döntője)

Akárcsak pénteken, úgy szombaton is Kolozsvári Anna kezdte a versenyzést, aki a női K1 500 méter előfutamban az ötödik helyen ért célba, így kvalifikálta magát a délutáni elődöntőbe. Itt a második helyen végzett, így bekerült a fináléba, ahol az ötödik helyen végzett.

Másodikként Piller Kristóf is hajóba szállt a férfi K1 500 méteres előfutamában és a negyedik helyen ért célba, így ő is bejutott a délutáni elődöntőbe. Itt szintén a negyed lett, így sajnos nem sikerült a döntőbe jutás (csak az első három helyezett jutott be – szerk.)

Harmadikként férfi C2 500 méteren Nagymihály Levente és Kosznovszki Gergely szállt hajóba délelőtt. Az előfutam sajnos nem sikerült túl jól és csak a hatodik helyen végeztek, így egy újabb evezésre kényszerültek a döntőbe jutásért. Ezt nagy fölénnyel nyerték meg, így ők is éremért versenyezhettek. A fináléban Krasznai Péter/Némedi Konrád egységgel vívtak hatalmas csatát és kettő századdal megelőzve őket aranyérmet szereztek.

(Nagymihály Levente és Kosznovszki Gergely döntője)

Nagymihály Levente:A pénteki  nap elég rossz volt, mert végig szakadt az eső, de a körülmények ellenére az előfutamban jól el tudtunk jönni. A rajtban és utána már csak a technikára kellett figyelnünk. A döntőben nem sikerült a saját iramunkat evezni, ezért nem tudtuk kievezni magunkból a maximumot.

Kosznovszki Gergely:A szombati előfutam elég rosszul sikerült, a rajtot nagyon rosszul kaptuk el. A verseny után nagyon el voltam keseredve. Kijöttünk a középfutamra ,amihez elég nehezen álltunk hozzá. Azt mondta az edzőnk, Martinkó Gábor, hogy felszabadultan kenuzzunk, ne foglalkozzunk semmivel! Úgy érzem, ezt sikerült teljesíteni és egy nagyon jó pálya után bejutottunk a döntőbe. A fináléban a rajtot követően a szokottnál jobban jöttünk el, nagyon jól ment az utazó rész is. A finissel kapcsolatban csak annyit, hogy miután megindítottuk a hajrát, kicsit megdőltünk, de hála Istennek nem volt vészes és nem hátráltatott minket. A végen nagyon jól sikerült berúgni a hajót és ezzel nyertünk! Összességében egy remek pályát mentünk! Szerintem arra, hogy a döntőt megnyerjük egyikünk se számított.

Végül, de nem utolsó sorban Piller Szabina K2 500 és K4 500 méteren áll rajthoz. Illetve állt volna, hiszen a K2 500 méter előtt a szervezők jelezték, hogy a jelen levők már mind bejutottak a délutáni döntőben. K4 500 méteren viszont automatikusan kerültek a fináléba, hiszen az előfutamokon a második helyen végeztek. A K2 500 méteres döntőben Sólyom Dórával végig uralva a versenyt, esélyt sem adva a többieknek nyerték meg a futamot.

(Piller Szabina és Sómoyl Dóra döntője)

A négyesek döntőjében sem alakult másképp a forgatókönyv és egy magabiztos evezéssel, Köles Fannival, Pupp Noémivel és Sólyom Dórival kiegészülve első helyen ért célba, ezzel Szabina fél órán belül duplázott.

(Köles Fanni, Pupp Noémi, Sólyom Dóra, Piller Szabina döntője)

Piller Szabina:A K2 500 méter döntője előtt kicsit izgultam, mert kimaradt az előfutam és egyből fejest ugrottunk a döntőbe, de nem volt vele gond, nagyon jól felépítettük a versenyt. Számomra egy kicsit idegesítő, hogy egyenlőtlen a pálya, a szélső részeken az utolsó 100 méteren sokkal jobb volt a víz, így arra kellett a legjobban odafigyelni.

Már többször volt olyan, hogy nincs sok idő a két versenyszám között, így hát simán át tudtam állni fejben és jól is sikerült felépíteni a pályát négyesben is. A nap elején hátszél volt, de megint esett az eső és délutánra szembeszél lett, ami a K2 500 méteres döntőjében már kicsit balos volt.

Holnap három számban fogok indulni: K1 200 méter, K2 200 méter (Sólyom Dórával) valamint K4 200 méteren (Köles Fannival, Sólyom Dórával és Sós Viktóriával). Ha a szívemre teszem a kezem, akkor három arannyal lennék a legboldogabb. Mindent meg fogok tenni azért, hogy így is legyen.

A változatosság kedvéért ismét Kolozsvári Anna volt az első vízreszállónk a mai nap is. Először a női K1 200 méteres előfutamában kezdett, ahol az ötödik helyen végzett, így kvalifikálta magát a délutáni középdöntőbe. Itt a harmadik helyen ért célba így bejutott a fináléba, ahol sajnos csak a hetedik helyen ért célba.

Másodikként a szombati napon duplázó Piller Szabina is rajthoz állt a női K1 200 méter előfutamában, ahol magabiztosan, végig vezetve nyerte meg a futamot, így elsőként jutott a délutáni döntőbe, ahol egy hajóhosszal verte meg a mezőnyt. Sólyom Dóra a harmadik lett.

(Piller Szabina K1 200 méter döntő)

Piller Szabina:A verseny előtt azt tűztem ki célul, hogy – mivel ez az utolsó Olimpiai Reménységek Versenyem – meg kell nyernem minden számot, ahol indulok. Az utolsó, K4 200 méteres döntő után az volt a fejemben, hogy jaj de jó, sikerült ezt is megcsinálnom. Így utólag boldog vagyok, hogy mindegyik összejött. Mivel két nap alatt öt számban is döntőt mentem, a végére nagyon elfáradtam. A verseny előtt nem gondoltam volna, hogy ennyire ki fogok merülni a végére. Most egy kis szünet következik számomra, persze az edzésekkel nem állunk le, de ehhez hasonló nagy versenyem már nem lesz idén.

Egy óra múlva már ismét „párjával”, Dórival együtt ültek a hajóban, hiszen jött a női K2 200 méter, ahol egy igen szoros befutót követően nyerték meg a futamot, így bejutottak a fináléba. A döntőben a második rajt sikerült csak, de ez nem zavarta meg duónkat és magabiztosan, végig vezetve nyerték meg a futamot.

(Piller Szabina és Sólyom Dóra döntője)

Harmadikként a Nagymihály Levente/Kosznovszki Gergely duó férfi C2 200 méteren is hajóba szállt. Az előfutamukban a negyedik helyen végeztek, így ők is bekerültek a számuk fináléjába. Ott egy igen erős mezőnyben, centikkel lemaradva a dobogóról a negyedik helyen végeztek.

Ezután a Györgyjakab Máté/Széchenyi Kristóf párosunk következett a férfi K2 200 méter előfutamában, ahol a harmadik helyen értek célba, így a délutáni középfutamra kényszerültek, ahol három századdal megnyerték a futamot, így bejutottak a fináléba. Ott a harmadik rajtra indult csak el a mezőny és egy nagyon izgalmas futam után ötödikként értek célba.

A férfi K4 200 méteren két hajónk is indult. Az elsőben Györgyjakab Máté, Széchenyi Kristóf, Rausch Levente és Rónai Tamás, a másikban Piller Kristóf, Kuli István, Lichtenstein Péter és Mayer Keán (első UTE-s) indult. Az első futamban első „hajónk” végzett az első helyen, így egyből a döntőbe kvalifikálta magát. Második hajónk alig lemaradva a második helyen ért be, így nekik még a középfutamban is pályára kellett lépni, ahol szintén a második helyen végeztek, így mindkét hajónk bejutott a fináléba. A döntőben hatalmas csatát vívva a második helyen ért a két lila-fehér sportolóval felálló hajónk. A Piller Kristóf általi egység a hatodik lett.

(K4 döntője)

Györgyjakab Máté:Az előfutam sajnos nem, de a középfutam bíztatóan sikerült. Láttam esélyt a dobogóra is, csak hogy a döntőbe a portugál egység többszöri felszólítás után sem állt ki és ez nagyon megzavarta minket, szóval nem sikerült úgy elkapni a rajtot, ahogy akartuk és ez mentálisan elég volt ahhoz, hogy lemaradjunk a dobogóról sajnos.

Négyesben már felszabadultabb volt a hangulat, hiszen az mindenkinek egy bónusz táv volt. Előtte csak egy pár szót beszéltünk a másik magyar egységgel, mert nagyon kevés időnk volt a páros és a négyes között.

Nagyon tetszettek a kétszázas távok is, mert ki tudtam magamból végre hajtani a maximumot, pedig nem vagyok valami gyorskezű versenyző, igazából már maga a kijutás is meglepetés volt.

A szombati naphoz hasonlóan, vasárnap is elmaradt egy előfutam, amiben szintén érdekeltek voltunk. Férfi C4 200 méteren a Kosznovszki Gergely, Nagymihály Levente, Hajla Jenő és Takács Mihály kvartett már egyből a döntőbe jutott, ahol a negyedik helyen végeztek.

A délelőtt záró számaként a női K4 200 méteres futama kezdődött, ahol Piller Szabina Köles Fanni, Sólyom Dóra és Sós Viktória egy szoros befutót követően végzett az élen, így finalisták lettek, ahol a szoros versenyben az első helyen végeztek, így Szabina triplázott a mai nap.

(női K4 200 méter döntő)

Összesen 73!! érmet nyertek a magyar színekben indult sportolók, 36 aranyat, 24 ezüstöt és 13 bronzot!

GRATULÁLUNK MINDENKINEK!

Képek

Brandenburg, kajak-kenu Európa-bajnokság című gallériából ízelítő

Videó

Sportolj velünk az UTE szakosztályaiban!

UTE az utánpótlásért alapítvány - 1%

Mi az, amivel megőrizheted a gyermekeid egészségét?
Mi az, amivel segítheted olimpikonjaink felkészülését?
Mi az, amivel segítheted kedvenc klubodat?
Mi az, amit igyen adhatsz tavalyról?